یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که دادن پول نقد به افراد فقیر می تواند منجر به مراجعه کمتر آنها به بخش اورژانس شود و از این نتیجه‌گیری حمایت می‌کند که افراد کم‌درآمد یارانه نقدی‌شان را درست خرج می‌کنند.

FOOD

به گزارش همشهری آنلاین، این بررسی که نتایج آن در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده، ۲۹۰۰ فرد کم‌درآمد را در برمی‌گرفت که برای شرکت در یک بخت‌آزمایی در شهر چلسی در حومه شهر بوستون در ایالت ماساچوست درخواست داده بودند. تقریباً ۱۷۵۰ نفر از این افراد در فاصله ماه نوامبر ۲۰۲۰ تا ماه اوت ۲۰۲۱ تا ۴۰۰ دلار در ماه پول دریافت کردند.

پژوهشگران سپس سوابق بهداشتی شرکت‌کنندگان را وارسی کردند و دریافتند افرادی که این پول را دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که این پرداخت‌های ماهانه دریافت نکرده‌اند، در طول یک دوره ۹ ماه ۲۷ درصد کمتر به بخش اورژانس مراجعه کرده‌اند.

دکتر سامیت آگاروال، یکی از نویسندگان مقاله این بررسی، پزشک در بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون، گفت: بر اساس این یافته‌ها می‌توان در دادن پول به فقرا به آنها اعتماد کرد. روایتی در این باره وجود دارد که اگر به فقرا پول نقد دهید، آنها آن را خرج الکل و مواد مخدر می‌کنند. به نظرم ما بررسی ما یکی از نخستین بررسی‌هایی است که به‌طور دقیق و تجربی نشان می‌دهد که اینگونه نیست.

یارانه نقدی وضعیت بهداشتی کم‌درآمده را بهتر می‌کند

رابطه فقر و پیامدهای بد بهداشتی به خوبی ثابت شده است. اما هنوز مشخص نیست که آیا افزایش درآمد پایه در آمریکا می‌تواند وضعیت سلامت افراد را در آمریکا بهبود بخشد یا خیر.

افرادی که در این بررسی پول دریافت کرده بودند، کمتر از مراجعه به بخش اورژانس برای حل مشکلات پزشکی مرتبط با سلامت رفتاری و مصرف مواد استفاده کرده بودند. پژوهشگران دریافتند که بین این دو گروه افراد از لحاظ ویزیت‌های منظم یا تجویز دارو به‌وسیله پزشک تفاوت معنی‌داری وجود ندارد؛ هرچند که افرادی که درآمد بیشتری داشتند، از مراقبت‌های تخصصی سرپایی بیشتری استفاده کرده بودند.

به گفته دکتر آگاروال، به نظر می‌رسید ثبات مالی دریافت‌کنندگان پول نقد میزان استرس آنها را کاهش می‌دهد و این کاهش به‌طورکلی سلامت آنها را بهبود می‌بخشد و منجر به مراجعه کمتر به اورژانس بیمارستان می‌شود.

این پژوهشگران می‌گویند بررسی‌های قبلی در مورد دادن کمک مالی برای افزایش درآمد افراد، تأثیرات چندانی بر سلامت افراد را نشان نداده‌اند، چراکه در این بررسی‌ها عمدتاً به تأثیرات پرداخت‌های یک‌باری پرداخته بودند، تعداد شرکت‌کنندگان کمتری داشتند و به داده‌های گزارش‌شده به‌وسیله خود افراد متکی بودند.

در مقابل، این بررسی جدید در چلسی از داده‌های بهداشتی اداری استفاده می‌کرد و بازه زمانی درازتری را در نظر گرفته بود که به گفته دکتر آگاروال «تصویر کامل‌تری» را نشان می‌دهد.

سارا روزنبام، از دانشکده بهداشت عمومی و خدمات بهداشتی دانشگاه جورج واشینگتن، که در این بررسی شرکت نداشت می‌گوید به نظر می‌رسد این پژوهش یکی از نخستین مواردی باشد که مزایای بهداشتی ناشی از درآمد بالاتر در طول زمان را با کاهش هزینه‌ها و مخارج مراقبت‌های بهداشتی مرتبط می‌کند.

پشتیبانی از تضمین درآمد پایه همگانی

این بخت‌آزمایی در ابتدا به منظور کاهش هزینه‌های کلی برای ساکنان چلسی، شهری پرجمعیت با مهاجران کم‌درآمد به خصوص به دنبال تأثیرات همه‌گیری کرونا طرح‌ریزی شده بود.

تام آمبروزینو، مدیر وقت این شهر می‌گوید: ما این طرح را ارائه کردیم تا فقط با مردم پول برسانیم. یک کارت نقدی به افراد بدهید و به طور مرتب آن را شارژ کنید. دادن پول به این شیوه برای مردم بسیار آسان‌تر و محترمانه‌تر است.

آمبروزینو حدس می‌زد که این برنامه که به گفته او دارای هزینه ۷۰۰۰۰۰ دلار در ماه برای شهر تأثیرات مثبتی داشته باشد، اما انتظار نداشت که شاهد تأثیرات مستقیم بر سلامت افراد باشد.

او می‌گوید: من به شکل خوشایندی غافلگیر شدم. این نتایج پشتیبان پیشنهاد اجرای برنامه‌هایی است که دریافت یک درآمد پایه همگانی (درآمد نامشروط شهروندی) (UBI) را برای افراد (مستقل از آنکه چه درآمدهای دیگری دارند) تضمین می‌کنند. افراد پول‌های دریافتی خرج همان چیزهایی می‌کنند که ما هم آنها را در نظر داریم: ضروریات زندگی.

منبع: آسوشیتدپرس

کد خبر 868698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha